Założyłeś już firmę lub masz taką ideę? Boisz się odpowiedzialności, która wiąże się z prowadzeniem własnej działalności? Chcesz poznać problemy, które mogą spotkać każdego przedsiębiorcę? Koniecznie zapoznaj się z naszymi wskazówkami, które pomogą Ci znaleźć odpowiedź na nurtujące Cię pytania.

  1. Staraj się o dofinansowanie przed rejestracją działalności – skąd wziąć dodatkowy dochód na rozkręcenie działalności? Zapewne każdy z nas wie, że istnieją programy, dzięki którym można się starać o dodatkowe dofinansowanie firmy, które może wynieść nawet do 20 tysięcy złotych. Jednak nie zawsze mamy pewność, że otrzymamy wkład po rejestracji firmy w CEIGD, dlatego najbezpieczniejszą alternatywą jest złożenie wniosku jeszcze przed rejestracją.
  2. Zadbaj o dogodną lokalizację dla danej grupy docelowej – jeżeli planujesz rozkręcenie działalności w dużym mieście takim jak: Kraków, Warszawa czy Gdańsk, to dobrym krokiem byłoby wynajęcie gabinetu, który znajduje się najlepiej niedaleko centrum miasta. Dlaczego warto tam? Z prostej przyczyny! Klientowi będzie najdogodniej i najłatwiej do nas dotrzeć. Przemyśl to! Klient jest najważniejszy!
  3. Twórz własne pomysły – jeśli chcesz rozkręcić firmę musisz zdać się na własną kreatywność. Im większa oryginalność tym większa liczba klientów, dlatego twórz własne, niespotykane dotąd idee i nie inspiruj się innymi firmami. Pamiętaj: lepsze swoje niż czyjeś!
  4. Uważaj na podejrzane telefony – kolejnym, ważnym problemem, z jakim najczęściej spotykają się przedsiębiorcy są telefony od agencji reklamowych, które podstępem zawierają ustną umowę i wystawiają faktury na kosztowne usługi. Dlatego przy takich telefonach należy dokładnie zrozumieć treść wypowiedzi konsultanta i nie zgadzać się na warunki, których nie rozumiemy. Istotna jest również znajomość odpowiednich przypisów prawnych, mówiących o tym, kiedy umowa może być zawarta ustnie. Nie daj się naciągnąć na koszty innym firmom! Bądź ostrożny!
  5. Przygotuj się na niespodziewanych gości – planujesz wyjazd na urlop i gabinet będzie przez jakiś czas nieczynny? A co z klientami? Z reguły klienci umawiają się na spotkanie telefonicznie, jednak zdarzają się wyjątki. Aby uniknąć nieoczekiwanych wizyt pod Twoją nieobecność oraz przykrych konsekwencji zamieść przy drzwiach lokalu tabliczkę z napisem: „Gabinet nieczynny od…. do…., prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem……”. Nie zapomnij również przed planowanym wyjazdem zamieścić ogłoszenia na stronie internetowej firmy. Pamiętaj również o ustaleniu stałych godzin Twojej pracy.
  6. Zadbaj o odpowiedni ubiór przed wizytą klienta – do biura ubieraj się schludnie i elegancko, unikaj kolorowych ubrań, dresów i jeansów. Noś odpowiednie obuwie. Pamiętaj że ubiór świadczy o profesjonalizmie firmy.
  7. Zadbaj o odpowiednią księgowość – bez względu na to czy wynajmiemy własnego księgowego czy zlecimy rozliczanie podatków biurom rachunkowym, warto poznać opinie na temat usługi, którą chcemy zatrudnić. Jakikolwiek błąd w obliczeniach może być skutkiem wielu poważnych konsekwencji, dlatego należy zlecić księgowość doświadczonym i polecanym pracownikom lub firmom. Nie spiesz się z decyzją! Rozważ każdą ofertę starannie!
  8. Poproś klienta o wystawienie opinii – pozyskałeś już pierwszego klienta? Gratulujemy! Jeśli jednak zależy Ci na zwiększaniu liczby konsumentów zadbaj o to, by każdy z Twoich aktualnych nabywców wystawił Ci recenzję na Twojej stronie internetowej, dotyczącej jakości pełnionych przez Twoją firmę usług. Takie przedsięwzięcie z pewnością zwiększy stopień zaufania przyszłych klientów.
  9. Poproś klienta o wypełnienie ankiety – aby głębiej poznać oczekiwania odbiorców konstruuj dla klientów ankiety, dotyczące ich zadowolenia z pełnionych przez Ciebie usług. Możesz to zrobić papierowo lub elektronicznie. Nie zapomnij zamieścić pytania na temat sposobu, w jaki klient dowiedział się o Twojej firmie.
  10. Zabezpiecz się przed oszustwem – nierzadko spotykane są przypadki, w których klient lub firma współpracująca nie wywiązali się ze zobowiązań finansowych. Nieufny jest również klient, gdyż nie zawsze ma pewność, że usługi zostaną przez nas należycie wykonane. Dlatego warto zawrzeć z nabywcą umowę o świadczenie usług, która zapewni gwarancję obu stronom oraz podbuduje stopień lojalności przyszłych klientów.
    Twoja przyszłość to Twoja firma! Życzymy powodzenia!